treidiotersomritar

Alla inlägg under mars 2013

Av Idioter som ritar - 31 mars 2013 18:58

  detta är min första försök att rita en häst. Och den blev lyckad! :) kommer inte skriva nå mer för jag känner mig gansa slö i dag men hoppas ni gilalr bilden! :)

Av Idioter som ritar - 26 mars 2013 10:19

Ritat dessa på bilden :)

Av Idioter som ritar - 23 mars 2013 00:39

  Treidiotersomritar-Amanda,Fille,Johanna .Vi tre har olika rit kunskaper och vi kommer visa dom på denna blogg/sida vi kommer även visa fina bilder när vi har fått igång med allt.Och vi hoppas att du kommenterar med frågor och svar till oss!   Och om du vill så kan vi rita det du önskar exempel nån kändis.    Berätta gärna om denna sida och dela så blir vi glada! Tack för mig   

Av Idioter som ritar - 23 mars 2013 00:14

 


Vad tycks??? xD Det var nog min första riktiga ros!!! xD

Kommentera gärna!!! :)

 Nu borde jag gå coh lägga mig, jag har innebandymatch imorgon!!! xD


Hare kuligt!!!   

 //Fille   

Av Idioter som ritar - 22 mars 2013 22:30

Här har jag ritat några karaktärer från olika spel. Det är ett projekt vi gör i skolan på esteten!!! xD Jag och Johanna kommer lägga upp bilder vi tar på esteten senare och visar det vi jobbar på, vi kan förklara senare vad det är vi gör!!! xD

 Här är de som jag har ritat klart nu i alla fall!!! (de kommer färgläggas i skolan!!! :P)


      <------ där har ni en miniatyrbild av bilden jag ritade av!!! xD

 Kan du deras namn??? :P


   

Kan ni hennes namn då??? xD (jag  vet att ena handen är fel, men den på den riktiga bilden blev bara jätte konstig när jag ritade den, och ansiktet blev failat...men jaja... xD)


   

Okej den här tror jag att ni kan!!! xD


   

xD


   

Den här var nog lite svårare!!! xD (jag vet, failat ansikte igen)


   

^^


   (den här har ingen originalbild xD)

Ja det här var faktiskt svårast att rita....skoja bara, den här var lättast!!! xD


   

Hur många vet vem han är??? (failat ansikte...igen...) He's awesome!!!


Det var alla som jag har skissat upp för tillfället!!! xD Vi förklara senare vad de här till för!!! xD

 De är inte skuggade eller något eftersom de ska färgläggas senare, så det ser inte så bra ut!!! ^^'


Amanda kanske kan lägga ut bilder på projektet som hon och en annan jobbar med på esteten, det är samma projekt men med olika teman!!! xD


Hare kuligt!!!   

 //Fille    
      

Av Idioter som ritar - 22 mars 2013 21:29

  det var en gång en svamp som blev född i bekini-botten hans namn blev Svampbob fyrkant. Han är en svamp samt fyrkantig så det var inte så svårt att komma på ett namn tänkte hans svampiga föräldrar.En dag så skulle hans föräldrar ta med honom till krångliga krabban(mc donalds) för att käka. Dom båda föreldrarna beställde 2 big meal och en barn meny till svampbob, när maten kom serverandes till bordet så huggde alla in med smaskande ljud av hungrighet. Svampbob stannde med ett ögon blick och kollade på sin mini hamburgare -Vad är det här för skit?! jag äter inte hamburgare som kommer rätt i från arselet!!  Svampbob slinker sig ner under bordet utan att nån märker det, han kryper sig osynligt fram mot köket.Han får syn på en stor grill, men ingen verkade va där. Han tar stekspaden som ligger ligandes på diskbänken nära till grillen -Den heliga GRILLEN och den heliga spaden..... GUD! visa mi....... eller nej jag kan bättre själv.Han tar djupt andetag och sedan drar stekspaden under hamburge köttet och kastar iväg den upp i luften, svampbob vågar inte titta han är för rädd att han kommer att faila med att va kock för en dag.Ett spisande ljud hörs i från grillen, han kollar sakta upp med det ena ögat och får syn på den ljus bruna köttet -Ha! vem e grym!?  snabba tickande steg närmar sig till köks dörren, en smäll från dörren som öppnas och där står herr krabba ~sniff sniff~ -Jasså jag tyckte att jag kände doften av talang här! du grabben vad heter du? herr krabba stirrar på svampbob -Umm svampbob fyrkant, sir.  -Du har talang du pöjk! vad sägs om att jobba här och nu och känna lite stålar till mig va? ;)  Svampbobs föräldrar kommer in  -jasså är det här du är? kom nu, slut för skoj du får komma hit och leka kock på en annan dag. svampbob och föreldrarna går ut mot utgången  -Men vad händer med mina pengar då?! Det växer ju inte direkt ut som mitt könshår?! herr krabba ställer sig på knä och låsas gråter men det var försent de hade redan gått. 10 minuter senare svampbob sitter och leker på gården tillsammans med sin snigel Gary , båda får syn på en rosa  stjärna -Kolla Gary! en stjärna, jag har lärt mig att om man plockar upp den så får man kärlek för livet! svampbob springer och drar i en avlång grej som satt på stjärnan. en märklig röst hörs -Aj ,vem tror du att du är? svampbob kollar sig runt men ingen var där förutom gary. svampbob drar ytligare men änu hårdare. hela stjärnan reser sig , och ett ansikte kommer fram och den avlånga var nåt annat som inte svampbob föreställde sig.... -Haha men men oj jag visste inte att du kunde göra så bra, föresten heter jag patrik stjärna. Svampbob blir generad han käms men ändå känner han sig dirty och att det var otäckt att ta på nån främling. -Jag heter svampbob, bli kompisar?  -visst! Patrik flörtblinkade och sedan lade sig på marken igen och vände sig om. Svampbob små sprang som en liten tjej och fnittrade -Jag har en kompis! Men tänk om han inte tycker om mig, tänk om vi blir mer än bästavänner? Jag kanske är kär!? Sen dess har svampbob och patrik varit bästavänner, det sägs att de gör nåt tillsammans varje kväll när ingen är närheten ,vem vet? psst Svampbob tänker på patrik varje dag.  [[Amanda - svampbob berättelse... kanske inte bra men nåt att läsa iaf! men bilden är nice! :) ]]

Av Idioter som ritar - 20 mars 2013 23:46

                                                   detta är den första som jag fick kämpa med och jag säger '' övning ger färdigheter '' . Många brukar säga - Amanda hur kan du rita så där?. Jo liksom om man säger, om man har känslan av färgernas detlajer och bilder av livet så ser man de mesta i huvudet. jag brukar säga att jag läser av ''bokens budskap''  att bilden är som en bok som man läser av och sedan ritar dessa detaljer och färger. Och om man verkligen vill bli duktig på att rita så äre så att man ska ha känslan och bildseendet och övning är bra! Jag började rita sen jag var typ 2-3 eller nåt sånt , det har ju alla gjort .Men jag har alltid tyckt om bilder och ritning det var nåt menat för mig i livet , sen dess och uppåt tills nu när jag e 15 så har jag inte gättupp och har nu blivit bättre som ''konstnär''.  tack för mig godnatt 

Presentation


Ja vi är tre idioter då som tycker om att rita.
Här kommer vi lägga ut våra bilder, sen är det fritt fram för er att kommentera!!! xD

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards